10. maj, svetovni dan gibanja za zdravje - Zdravstveni dom Gornja Radgona
16246
post-template-default,single,single-post,postid-16246,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-17.0,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.5,vc_responsive

10. maj, svetovni dan gibanja za zdravje

10. maj, svetovni dan gibanja za zdravje

VADBA- Zdravilo, ki ima ogromno pozitivnih učinkov, nima stranskih učinkov ter ga lahko vzamemo kjerkoli in kadarkoli.

Svetovna zdravstvena organizacija ugotvalja, da je telesna nedejavnost četrti glavni dejavnik tveganja za splošno umrljivost (6 % smrti) in je odgovorna za približno 3,2 milijona smrti letno. Vpliva tudi na nastanek drugih dejavnikov tveganja za zdravje kot so:

  • povišan krvni tlak in/ali krvni sladkor,
  • zdravju škodljive vrednosti maščob v krvi,
  • povečana telesna masa,
  • zmanjšana dihalna sposobnost,
  • oslabelost delovanja srca in ožilja, mišična oslabelost,
  • zmanjšana funkcionalnost telesa itd.)

in na razvoj številnih kroničnih nenalezljivih bolezni

  • bolezni srca in ožilja,
  • možganska kap,
  • sladkorna bolezen tipa 2,
  • debelost,
  • depresija,
  • nekatere vrste raka,
  • bolezni gibal itd.).

Zato je Svetovna zdravstvena organizacija pripravila priporočila za ohranjanje zdravja pri odraslih in sicer zadošča:

  • 150 minut zmerno intenzivne telesne dejavnosti na teden ali
  • 75 minut visoko intenzivne telesne dejavnosti na teden.

To se lahko doseže z zmerno intenzivno telesno dejavnostjo po 30 minut vsaj 5 dni v tednu ali pa z visoko intenzivno telesno dejavnostjo po 25 minut vsaj 3 dni v tednu. Vsaj dvakrat na teden pa se priporoča tudi izvajanje vaj za krepitev večjih mišičnih skupin.

Različne epidemiološke študije so pokazale, da redna telesna dejavnost pozitivno vpliva na človeški organizem in telo ter:

  • vajure večino kroničnih nenalezljivih bolezni,
  • krepi kosti in mišice,
  • vzdržuje psihofizične in funkcionalne sposobnosti telesa,
  • pripomore k zmanjšanju stresa in depresije
  • ter pomaga pri krepitvi samozavesti.

V kombinaciji z ustrezno prehrano pa telesna dejavnost varuje tudi pred prekomerno telesno težo in debelostjo.

In kakšno vadbo izbrati?

V vašem okolju poiščite fitnes centre, klube ali ustanove, katere nudijo različne oblike skupinsko organizirane vodene vadbe, lahko pa se sami oziroma v družbi odpravite v naravo in izkoristite naslednje oblike vadb: hitra hoja, tek, kolesarjenje, igre z žogo, itd.
Redna vadba je recept za dobro počutje in je najboljše zdravilo, zato je najbolj pomembno, da izberete takšno v kateri uživate in jo lahko izvajate vsak dan.

 

Viri:

Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije, 2013. Gibanje; telesno dejavni vsak dan. Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije: Drev, A. Pridobljeno: 10.4.2019 s http://www.nijz.si/sites/www.nijz.si/files/publikacije-datoteke/gibanje_telesno_dejavni_vsak_dan.pdf

Nacionalni inštitut za javno zdravje, 2017. Z gibanjem do zdravja: datumi preizkusov hoje na 2 km. Nacionalni inštitut za javno zdravje: Zakotnik Maučec, J., Backović Juričan, A., Verdnik, M., in sod. Pridobljeno: 10.4.2019 s http://www.nijz.si/sl/publikacije/z-gibanjem-do-zdravja-2017-datumi- -preizkusov-hoje-na-2-km

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.